تاریخچه پیام کوتاه:


اولین پیام کوتاه سال 1992 در انگلستان فرستاده شده و سپس در اروپا رواج پپیدا کرده و چند ماه طول کشید تا به امریکا رسید. حتی امرزه نیز ارسال پیام کوتاه در اروپا رواج بیشتری دارد. گرچه تحقیقات نشان داده است که در آمریکا نیز 37 درصد افرادی که تلفن همراه دارند در طول ماه دست کم یک پیام را ارسال یا دریافت کرده‌اند.

با وجود گستردگی این پدیده بد نیست بدانیم فرستادن پیام کوتاه چه راهی را طی می‌کند تا به مقصد برسد و چه اطلاعاتی را در مورد آن نمی‌دانیم:

اس ام اس مخفف سرویس پیام کوتاه به زبان انگلیسی است و متد جدیدی برای ارتباط برقرار کردن با فردی است که صاحب تلفن همراه است. حداکثر تعداد حروفی که در یک پیام کوتاه ارسالی جا دارد 160 حرف است که این نعداد در زیانهایی همچون چینی به 70 می‌رسد.

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی براساس تفکیک زن و مرد و محدوده سنی



خانم یا آقا؛ مسئه این است !!؟!!

اگر برای شما و یا مشتریان شما مهم است که پیامک های ارسالی از سامانه پیام کوتاه، به دست دریافت کنندگان مرد و یا زن برسد، میتوانید از این قابلیت سامانه های پیام کوتاه آرینا استفاده نمائید.

ضمنا این بانک دارای رده بندی سنی میباشد.

مثلا شما میخواهید به خانم هایی که در شهرستان ساوجبلاغ دارای شماره مویایل اعتباری بوده و بین 35 تا 40 سال سن دارند، یک پیامک ارسال نمائید.

میتوانید از این قابلیت سامانه های پیام کوتاه استفاده نمائید.

این قابلیت برای تمامی پنل های موجود و افرادی که پنل را جدیدا خریداری می نمایند، افزوده شده است.

قابلیت ارسال به صورت تفکیک جنسیتی و رده سنی برای تمامی استان ها و شهرستان های کل کشور موجود میباشد.

پیامک 8.5 تومانی ؟! واقعاً؟!


جدیدا در بعضی از سایتها مشاهده میشود که با ازای هر پیامک 8.5 تومان از کاربران دریافت میکنند . چند نکته است که میبایست به آن اشاره کنیم . حتی در صورتیکه قصد خرید از پردیس دیتا را ندارید ، تا آخر این مطلب را به دقت مطالعه نمایید و هنگام خرید سامانه پیام کوتاه حتی از شرکتهایی دیگر ، این نکات را مدنظر داشته باشید که عبارتند :

1 ) دریافت6% مالیات

اکثر این شرکتها 6% مالیات برای پیامک و خط اختصاصی را از شما دریافت میکنند که از همین ابتدا پیامک شما از 8.5 به 8.9 افزایش پیدا میکند . قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که مالیات به عهده شرکت سرویس دهنده باشد .

2 ) حذف نکردن شمارهای اشتباه و تکراری

در بسیاری از پنلهای ارسال پیامک ، شمارهای اشتباه و تکراری حذف نمی شوند که همین امر باعث افزایش هزینه های شما میشود . به طور مثال شما 1000 عدد شماره موبایل دارید که میخواهید به این افراد اطلاع رسانی نمایید . امکان دارد در این لیست ، تعدادی شما تکراری باشند و یا حتی شمارها اشتباه باشند . در صورتیکه این سیستم فعال نباشد ، به یک شماره چندین مرتبه sms ارسال  میشود و هزینه اضافی از شما کسر خواهد شد و جالب تر اینکه اگر به شمارهای اشتباه ، مثلاً 0912123 ارسال کنید هزنه ازشما کسر و به شما پیام " با موفقیت ارسال شد" را نمایش میدهد !

قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سیستم ، شمارهای اشتباه و تکراری را حذف نماید .

3 ) عدم بازگشت ارسال های ناموفق

مهم ترین نکته ! اگر شما ارسال sms انجام دهید ، امکان دارد به هر دلیلی این sms به موبایل مخاطب ارسال نشود . در این زمان اهمیت بازگشت اعتبار ناموفق بسیار اهمیت دارد . قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، هزینه ارسالهای ناموفق را با پنل بازگرداند .

4 ) سرعت ارسال پایین پیامک

بسیاری از این سامانه ها که هزینه پایینی بابت پیامک از شما دریافت میکنند به دلیل ارسالهای زیاد ، سرعت ارسال بسیار پایینی دارند . مخصوصا زمانی که سرعت اینترنت هم پایین باشد که فوق العاده اذیت کننده و زمان بر است . حتما مطمئن شوید که سرعت ارسال پیامک با سرعت اینترنت در ارتباط نباشد . سرعت استاندارد سامانه باید بین 1500 تا 2000 پیامک در دقیقه باشد .

5 ) عدم رعایت 70 کاراکتر

هر یک صفحه متن فارسی 70 و هر صفحه متن انگلیسی 160 کاراکتر میباشد . بعضی از سامانه ها از همان ابتدا از 68 کاراکتر شروع میشوند و با زدن کلید space (فاصله ) ، 2 و بازدن Enter ( برای آمدن به سطر پایین ) 4 کاراکتر حساب میشودند . این امر باعث میشود که شما با یک متن کمتر از 70 کاراکتر ، هزینه 2 و یا حتی 3 پیامک را پرداخت نمایید . بعضی از شرکتها که سنگ تموم گذاشتن و برخی از حرفها را 2 کاراکتر حساب میکنند که در هنگام تایپ متوجه آن نخواهید شد .

قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، دقیقا 70 کاراکتر برای متن فارسی و 160 کاراکتر برای متن انگلیسی حساب کند . ( حتما قبل از خرید ، سامانه را از نظر سرعت و صحت کاراکتر ها تست نمایید )

پنل اس ام اس چیست و چه امکاناتی دارد ؟


یک نرم افزار تحت اینترنت برای ارسال ، دریافت و مدیریت SMS می باشد. شما میتوانید :
::  ارسال SMS بصورت انفرادی و گروهی
::  ارسال SMSهای تبلیغاتی
::  ارسال SMS باشماره اختصاصی شما
::  امکان ارسال SMS های طولانی (Long SMS)
::  سرعت بسیار بالادر ارسال و دریافت SMS ( سرعت بین 500 تا 1500 پیام در دقیقه می باشد)
::  دریافت پیام های کوتاه در وب سایت شما
::  عدم نیاز به سخت افزارجانبی و gsm modem
::  پاسخگویی خودکار و هوشمند به پیام های دریافتی
::  ارسال پیام های دریافتی به همراه مدیر سایت و یا سایرنرم افزار های شرکت/سازمان شما
::  امکان مدیریت نرم افزار از طریق موبایل مدیران سیستم بدون نیاز به اینترنت
:: این نرم افزار هم اکنون در بیش از 1200 سازمان و شرکت نصب و در حال استفاده می باشد.

امکانات :
:: ارسال ساده،ارسال گروهی، ارسال هوشمند SMS به کلیه موبایل‌ها
:: ارسال SMSهای تبلیغاتی بر اساس پیش شماره
:: ارسال SMSهای تبلیغاتی بر اساس کدپستی - جدید
 :: ارسال SMSهای تبلیغاتی بر اساس اصناف و مشاغل بر اساس شهر و استان مورد نظرشما - جدید
:: دریافت آنلاین و آفلاین SMS مخاطبین در وب سایت شما
:: اتصال به سوئیچ اینترنتی شبکه تلفن همراه کشور
:: استفاده از شماره‌های اختصاصی اینترنتی همانند 100002972
:: قابلیت زمانبندی SMSهای ارسالی
:: پاسخگویی خودکار به SMSهای دریافتی
:: قابلیت ارسال  SMSهای دریافتی به موبایل مدیر سیستم
:: امکان مدیریت نرم افزار از طریق موبایل مدیران سیستم
:: قابلیت Export و Import اطلاعات از طریق فایل Execl
:: امکان استفاده از چند شماره اختصاصی SMS برای ارسال و دریافت
:: گزارشات کامل از وضعیت دقیق سیستم و SMSهای ارسالی و دریافتی
:: امکان گروه‌بندی مخاطبین و ایجاد دفترچه تلفن
:: برگزاری مسابقات و آزمون‌ها از طریق پیام کوتاه
:: سیستم پشتیبانی مشتریان و صندوق انتقادات و پیشنهادات
:: نظرسنجی و آمار گیری
:: سیستم پاسخگویی هوشمند و منشی آنلاین از طریق پیام کوتاه
:: سیستم مناسبت ها و رخدادها
:: سیستم تولید و مدیریت کارت شارژ جهت خدمات ویژه
:: سیستم ارائه خدمات ویژه از طریق sms بصورت رایگان وپولی

فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها


شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

گرچه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا ۱۶۰ کاراکتر؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵، هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر ۱۶۰ کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال ۱۹۸۵، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند.

گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد البته نه با هزینه یک پیامک !